Muhammara – pastă libaneză de ardei copt și nuci

Muhammara – pastă libaneză de ardei copt și nuci

Următorul popas între salate este tot în bucătăria libaneză prin sosul/pasta/salata muhammara.

Eu cu ardeii am tot așa un fel de love&hate relationship care tinde mai mult spre love datorită ardeilor kapia, în special al celor copți. Anul acesta am făcut pentru prima dată ardei copți în varianta românească – adică salata aia de ardei copți cu ardeii întregi cu sare, piper, ulei și oțet. A fost bun. A meritat să afum bucătăria.

 

Eu ardeii nu îi consum cruzi de fel. Nu îmi place gustul și textura. Rar mai fac o pastă de brânză de casă și umplu câțiva ardei să fac „bărcuțe” – cum le place bucătarilor români să le zică – și așa îi consum.

În rest trebuie să mă păcălesc singură cu ardei copți. Dar ăștia chiar sunt buni. În tarte, pe pizza, în sandviciuri, omlete, fritatte și mai ales în paste tartinabile.

Ai zice că e cel puțin ciudat să pui nucă și ardei copt la un loc, nu? Dar dacă adaugi și feta? Ei bine, cele mai bune două parte de ardei copt sunt muhammara și o combinație de ardei copt, nuci și brânză feta. Demențiale. Variantele cele mai satisfăcătoare pentru un spread/dip/pateu vegetarian.

Muhammara – pastă de ardei copt și nuci

Pentru muhammara ai nevoie de: 3 ardei copți, 50g  de nuci, 50g de pesmet, 1 linguriță de chimion măcinat, 2 linguri ulei măsline, 1 lingură de melasă (cred că o poți înlocui și cu miere sau sirop de rodie), 1 cățel de usturoi, sare, 1 ardei iute uscat, 1 lingură zeamă de lămâie.

Rețeta este adaptată după Ottolenghi, o sursă de inspirație permanentă și unul din bucătarii/autorii culinari preferați, cu rețete fail-proof și mereu surprinzătoare. Eu am diminuat puțin cantitatea de chimion (mi se pare că are o aromă prea puternică și oferă un gust ușor amar când e folosit în exces). De asemenea, am modificat puțin și tehnica. Deși Ottolenghi a recomandat folosirea mojarului cu pistil pentru prepararea sosului, eu am ales să pregătesc totul în mini-chopper (robotul clasic de bucătărie, dar de dimensiuni reduse) și am inversat puțin adăugarea ingredientelor. Sunt foarte mulțumită de rezultat, fiind cel mai bun muhammara pe care l-am pregătit până acum.

Se amestecă în robot mai întâi nucile cu pesmetul, apoi se adaugă usturoiul și ardeiul iute (eu am pus doar unul, dar dacă ești curajos mai poți adăuga încă unul). Acestea trebuie să se mărunțească bine. Apoi se adaugă melasa, sarea (un vârf de linguriță sau după gust), uleiul de măsline, chimionul și zeama de lămâie. Se amestecă bine pentru omogenizare. La final se adaugă ardeii copți și se pornește robotul intermitent ca să nu se mărunțească prea mult ardeii. Și gata. Se transferă totul într-un catron și se păstrează la frigider, acoperit cu folie alimentară. Totuși, înainte de servire, se scoate din frigider pentru a ajunge la temperatura camerei.

Cum se consumă?

Cu lipii, cu tabbouleh, cu humus, cu friptură și kebabs – poți face chiar un festin libanez cu mai multe preparate. Sau simplu cu pâine prăjită. Este un preparat destul de consistent și nu vei putea consuma mai mult de două sandviciuri.

bucătar, psiholog, web developer si eternă studentă

View my other posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inline
Inline